Som chef för Uppfödarservice kommer du leda arbetet med att stödja våra uppfödare i frågor rörande deras dagliga arbete samt i vårt arbete att ge stöd till övriga medlemmar bland annat inom juridiska frågor.
Uppfödarservice är en nybildad avdelning, där vi för samman två avdelningar. Här finns i dagsläget 16 medarbetare som dagligdags arbetar med att stödja hundköpare, medlemmar och uppfödare. Syftet är nu att ytterligare stärka och förbättra för uppfödare i deras verksamhet.
Dina ansvarsområden
Du kommer leda och planera det operativa och strategiska arbetet inom de ansvarsområden avdelningen har. Där ingår även budget och resultatansvar samt att du är en del av vårt chefsforum.
Till avdelningens uppdrag hör bland annat arbete med registrering av valpar och importer, uppfödarkommittén, kennelkonsulentverksamhet, föreningskommittén, juridiska spörsmål kopplat till Svenska Kennelklubbens verksamhetsområden och Disciplinnämnden. Inom avdelningen har du stöd av specialister, bland annat en chefsjurist.
Viss kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterat framgångsrik chefserfarenhet sen tidigare. Du har i dina tidigare roller arbetat för att hela tiden skapa en proaktivitet och utvecklingsorientering med nöjda kunder i fokus. Förutom mycket goda ledaregenskaper brinner du också för att stödja våra uppfödare, medlemmar och klubbar i deras verksamhet. Du är nyfiken dels på ny kunskap liksom bredden på avdelningens verksamhet. Utöver det har du en förmåga att coacha och leda ett engagerat och dedikerat gäng. Vi tror också att du gillar att hitta nya utvecklingsområden. Du har stark drivkraft och är målinriktad, samtidigt som du är lätt att kommunicera och samarbeta med.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi ser det som självklart att du har stor passion för hunden.
Om arbetsplatsen
Vårt kontor finns i Sollentuna och har utsikt över vackra Norrvikensjön. Hos oss arbetar 83 personer och 135 hundar. Vi ser det som självklart att din fyrbenta vän får följa med dig till vår arbetsplats, präglad av glädje och engagemang. En annan naturlig sak för oss är en bra arbetsmiljö där vi erbjuder frisk- och företagshälsovård, subventionerad lunch och målstyrd arbetstid med viss möjlighet till distansarbete.
Sök tjänsten senast 25 februari
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Vi tar emot ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten så snart vi funnit rätt kandidat.
Läs mer och ansök – Till annonsen
Vid frågor
Välkommen att kontakta VD: Kees de Jong
Facklig kontaktperson Unionen: Susanne Karlström
Kontaktperson på Signpost: Anna Rydbacken
Varmt välkommen med din ansökan!